Lebloggoltam

Ami "meg van írva...", azt én megírom...

A boldog hetvenes éveim...így hatvan táján, huszonegyben.
Fabulon a bőröm őre, ezt használtam nyakra főre...

 

img_20210907_141912.jpg

Ez van! Elszállt az idő a fejünk felett, lettünk, ami lettünk. A valamikori Alföldi papucsos, trapéz farmert vagy, hasított bőr, alul ciframintás miniszoknyát viselő lányokból lettünk, ki ilyen, ki meg olyan.

Kicsit farnehéz, kicsit szemhéjlelógós, kicsit derékban erős, kissé ősz vagy éppen mindennek ellenkezője. Alakjára vigyázó, ultradivatos, fiatalos, csodálkozószemű friss fiatal hatvanasok, hetvenesek. Jó, nem mindenkinek ugyanazokat a géneket osztotta az anya- és az apatermészet, ezért kár kárálni.

Én például nem vállban, hanem valahol egészen máshol „erősödtem”, és ez nem az akaratomat jelenti.

Látom a többieken is, hogy lenne mit plasztikázni, meg tekercselni, fóliázni, aranyszálazni.

Mondjuk ki! Mindannyiunkon lehetne! Nincs az a hatvanas, hetvenes nő, aki pont ugyanúgy néz, ki mint régen. Legfeljebb küzd érte. Ki így, ki úgy.

Szóba került több fórumon az egyik Fabulon lány. Ő volt a manökenek és modellek közül az, akivel nehéz lehetett versenyre kelni.

A természet faragta, alkotta természetes alak, a csípő, a derék, a kebel, a váll, és hozzá a karok, a lábak és persze az arc. Emlékszünk ugye? Ki ne emlékezne a csodálkozó tekintetre, a hosszú seprűs szempillákra, a cakkos ajakra.

patakiagi.jpg

Én speciel egy fürdőruhájára emlékszem, amelyért vagyonokat adtam volna, ha nekem is lehetett volna olyanom. De nem lett, csak egy gyenge utánzatot sikerült levadásznom a belváros egyik butikjában egy kisebb vagyonért. Az összes spórolt pénzem ráment, és ráadásul flikkflakkosan elől volt a melltartórész zárható- nyitható, mit mondjak!

Küszködtem vele, de mi volt ez ahhoz képest, amikor az első szerelem hajnalán, más küszködött egy ugyanilyen záródású fehérneműmmel, amely nem könnyítette meg amúgy sem könnyű helyzetemet. Istenem, micsoda idők, tán igaz se volt!

Vissza a Fabulon lányokhoz! 1975-öt írtunk és a 18 éves én battyogtam a Dunára, a piros-fehér kockás bőrfelsőjű faklumpámban. (Klumpa szó eredete, német: Klumpen= fapapucs, vagy holland: klumpa=fapapucs)

Kezemben az elmaradhatatlan fonott szütyő, benne némi Mackó sajt, zsemlék, májkrémes konzerv, békebeli parizer, és paprikák. Benne még Durell könyvek, a heti Film Színház Muzsika, (ábrándozni a napon heverve majd a nagy művészek képeit nézegetve) és néha egy Ludas Mátyás. Várakoztam az Árpád hídnál a villamosra, hogy átvigyen a budai oldalra, ahol majd átpattanok a 34-es buszra.

 

images_1.jpg

 

Emlékeim szerint ott valahol láttam meg először a plakátot, a meztelen hátát mutató, farmert viselő fiatal szőke nő fotójával.

Ő is ugyanazt a márkát hivatott népszerűsíteni. Fiatal, tizenéves, akár én, és mégis… szájtátva néztem a plakátot, uff milyen farmer az ott, uff milyen jó a haja, és uff, milyen jó neki, milyen csini!

Pedig én is félig meddig szőke voltam, én is tizenéves mint ő, én is relatíve vékony még, és volt farmerem is, igaz egy semmi márka. Mondhatnánk a fotót látva, hogy „Hát ez aztán egy hát volt!”

Aztán most olvasom, hogy a plakát 1980-ban került ki, tehát időzavarban vagyok. Már pedig öt év az öt év, még abban az életkorban is. Ennek ellenére a fenti mondatok úgy igazak, ahogy leírtam, csak öt évvel később.

 

 

Egyébként ki emlékszik még a Fabulon szlogenre? „Fabulon a bőre őre, ezt használja nyakra, főre!” A hetvenes évek elején fejlesztették ki ezt a márkát, az akkor még „lánynevén” Kőbányai Gyógyszerárugyár” néven futó, ma már Richter gyárban. Ez előtt kis hazánkban csak a Caola volt az egyetlen magyar kozmetikai márka.

 

fabulon-naptej-200ml-ff50--17811.jpgimg_20210907_142503.jpg

 

Nekem még Fabulissimóm is volt, isteni áttetsző gömb alakú üvegben volt a csoda. Imádtam.

1985_fabulissimo_1.jpg

Aztán az élet, a kor, a nyugati márkák agyonnyomták a Fabulont is, és 2008-ban bezárt a Colgate-Palmolive dorogi gyára, amely 1993 után gyártotta a Fabulon termékeit.

Szóval bár a termék ugyanaz, mégis más kategória mindkét Fabulon lány.

Mások, mégis a fiatalságom, a fiatalságunk, amely elszállt akár egy ámulat, mindez abból az időből, amikor egy Fa dezodor, vagy egy Atlantic szappan is kincs volt még, és amikor apukám nyugati útjainak legbecsesebb hozadékai a színes, ismert vagy ismeretlen márkákat hirdető nájlon szatyrok voltak, amikkel aztán flangálhattam a pesti utcán.

Könyv lett az egyik Fabulon lányból. Ősz haját büszkén viseli, a képeken a szeme a régi, de tudom, ő sem ugyanaz már, ha reggel a tükörbe néz. Egyikünk sem az.

A világ elfutott mellettünk, velünk, előlünk, kinek hogy! Lettünk, aki lettünk, voltunk, aki voltunk, és vagyunk, akik vagyunk.

Jó fiatalnak lenni, jó, selymes hajú, karcsú derekú, eperajkú, villogófogsorú, bársonyos bőrű fiatalnak lenni. Mégis most ennyi évesen, hogy a felsoroltak már a saját történelemkönyvem részei, azt mondom: Minden nyűgével, nyavalyájával jó volt akkor nekem, nekünk.

Azzal, hogy minden lassabb volt, mi is, a közlekedés is, az élet is. Azzal, hogy a nyár meleg volt, de elviselhető, hogy a nyári eső kitisztította a poros várost, de nem szétverte, hogy szidtuk, mint a bokrot a felsőbb vezetést, amiért nem lehet nyugatra menni és kevés a valuta, de nagyobb értéke volt egy Creme21-nek, mint ma egy aranyszálas pakolásnak.

675666045_creme21-classic-krem-minden-napra-b5-pro-vitaminnal-50ml.jpg

Én is nyugis voltam, nem féltem a dunai telkünkön akár napokon át egyedül, mobil, vagy bármilyen telefon nélkül sem, mert nem kellett félnem. Jah és nem is unatkoztam.

Néha visszagondolok, hogy mi a fenével ütöttem el az időt, internet és mobil híján. 

Reggel összeszedtem magam, a ZIL-ek már dolgoztak nem messze tőlünk, a kavicsot termelték ki egy kavicsbányából, amely ma a Lupa Beach.

Reggelit gyártottam, aztán talán lementem a Duna partra napozni, elmentem bringázni - ezt napjában többször is - aztán a cukiban vettem fagyit, aztán elmentem a rántott husimért a csárdába, aztán megint napoztam, azután olvastam, aztán eljött a késő délután, locsoltam, összeszedtem a cuccaimat a kertben, aztán vacsoráztam, felmentem TV-zni és aludni, és talán úgy 9 tájban már aludtam is.

img_20210907_142226.jpg

 

Minden nap ugyanez, és sosem volt unalmas. Mobil, laptop, internet nélkül. Szinte hihetetlen! Közben szomszédok, anya- és apapótlékok, néha egy barátnő eljött hozzám néhány napra, így teltek a 16, 17, 18 éves korom nyarai.

Ma feldobnám a talpam talán a második hét elején, de lehet hamarabb.

Milyen messze vitt egy Fabulon lány képe, és a frissen megjelent könyve!

Ma kinéztem magamnak az interneten egy hetvenes-nyolcvanas évekbeli „Ez a divat” évkönyv sorozatot. Több darab, egyben árulják, és azt hiszem, megveszem. Isteni jó lesz átnézni! Kissé régi, még a múlt századi, de kit érdekel! Én is az vagyok!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lebloggoltam-hedisegek.blog.hu/api/trackback/id/tr4716682478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Lebloggoltam

Szeretek írni. Mások festenek, zenélnek, táncolnak, énekelnek, ki miben keresi a kifejezésmódját. Az enyém ez itt! Néha romtalanítok, keresem a régi dolgokban rejlő összefüggéseket, néha új eseményeket igyekszem megérteni. Történetek, művészek élettörténetei, írások erről-arról, bármi, amiről azt gondolom, másokat is szórakoztat. Hogy jól gondolom-e? Majd kiderül! Megjelent könyveimről is itt lehet olvasni, sőt beleolvasni, vagy belehallgatni. Menüpontokba rendeztem. Olyan, akár egy nagy ház, szobákkal. Nyiss be egy ajtón, lépj be! Hozzak teát?     https://www.facebook.com/lebloggoltam/

Címkék

1956 (2) 1956 forradalom (1) ady (1) ajándék (1) álom (1) amatőr színtársulat (1) Amerika (3) amerikai (2) anya (2) anyáknapja (1) anyaság (1) árpádkor (1) árvíz (2) ausztrál (21) ausztrálfeleségféleség (1) ausztrália (26) ausztrál feleség-féleség (1) aztán lehet sydney (4) baba (1) babits mihály (1) balatinszemes (1) balaton (1) baltikum (1) barátnő (1) barátság (1) barbara streisand (2) barbra streisand (2) beach (1) bergmann (1) Besztercebánya (1) bevándorló 1956 (1) bézs (1) bézsrádió (1) bicikli (1) boldogság (1) boldogság hormon (1) bringa (1) bringázás (1) budakalász (5) cafécrema (1) cikk (1) cipő (2) cipővásárlás (2) copacabana (1) család (1) csinszka (1) csoki (1) csoki evés (1) datolyaszilva (1) dédi (1) dédike (1) dior (1) disszidál (1) divat (2) duna (5) dunaiárvíz (1) dunakalász (1) dunapart (4) duna part (2) e-book (5) ebihal (1) édesség (1) éghajlat (1) egypercesek (1) életrajz (1) elliott gould (1) elmúlás (1) előadás (1) emlék (1) énekesnő (1) eörsi istván (1) erszény (1) észtország (1) evés (1) ezadivat (1) fabulon (1) fehér klára (1) féltékenység (1) ferencváros (1) festészet (1) festmény (1) film (4) filmszínész (1) filmszínésznő (1) fiuemei úti temető (1) fiumei úti pantheon (1) fiumei úti temető (1) foci (1) football (1) forradalom (1) forróság (1) fradi (1) fred astair (1) funny girl (1) gábor miklós (1) gettó (1) gödöllő (1) gödöllői kastély (1) gombóc artúr (1) gyerekkor (2) gyermek (1) halasy olivér (1) hatvanas évek (2) házasság (1) hetvenes évek (3) hóeke (1) Hollywood (3) huszti (1) huszti péter (1) irányóperencia (3) irány óperencia (7) író (3) írónő (1) Jackie (1) Jacqueline Bouvier (1) ják (1) józsef attila (1) judik etel (1) kamaszkor (1) kapcsolatok (8) karinthy (2) karinthy Ferenc (2) karinthy gábor (1) karinty frigyes (1) katibaba (1) Kennedy (1) kerékpározás (1) khaki (1) kiállítás (1) királyfi (1) királyfijenő (1) kirándulás (1) kispest (2) klímaváltozás (1) klubrádió (1) költészet (4) költő (5) kondorfa (1) könyv (26) könyvbemutató (8) könyveim (6) könyvek (10) könyvtár (2) körmend (1) korzáti erzsébet (1) kovács hédi (9) köynv (1) kunzsuzsa (1) kutya (1) lapos sarkú cipő (1) latinovits (1) leányfalu (1) lengyel (1) lengyel ország (1) lettek (1) lettország (1) lightning ridge (1) lili palmer (1) litvánis (1) liuppa (1) liv ullmann (1) liv ulmann (1) lupa (7) luppa (5) magas sarkú cipő (1) magyarföld (1) magyar élet (9) Marilyn Monroe (1) médi (1) média (3) Média (10) média és könyvbemutatók (2) Megjelent írások (12) meleg (1) mensáros (1) menyét (1) mikes klára (1) mikes lajos (1) mindeféle (14) Mindenféle (51) mindenféle (39) Monroe (1) Mrs. Simpson (1) műsor (1) nagymama (1) nagy lajos (1) nézz bele (3) (5) nőilélek (1) női történetek (9) nők (6) nosztalgia (1) nyár (4) nyugat (2) óceán (1) október23 (1) Olvastad (12) olvastad? (4) Olvastad? (1) omar sharif (1) Onassis (1) onlinerádió (1) opál (1) opálbányász (1) Örkény (1) őrség (5) osztálytárs (1) öszterreicher (1) palmbeach (1) piros ildikó (1) piskóta tallér (1) ponds (1) puskás (1) rádió (1) rádióműsor (1) rátóti zoltán (1) redford (2) regény (1) régiemlék (1) rendező (1) rex harrison (1) riga (1) robert redford (2) ruttkai éva (1) sebestyén márta (1) (1) sielés (1) springer (1) streisand (2) svéd (1) sydney (2) Szabó Lőrinc (1) szabó lőrinc (1) szemes (1) szerelem (20) szeretet (1) színész (5) színésznő (8) színház (5) szőnyi ház (1) szőnyi zsuzsa (1) sztepp (1) tallin (1) tánc (1) táncos (1) társ (1) társulat (1) téli balaton (1) templom (1) tenger (1) torna (1) török utcai könyvtár (1) trabant (1) triznya kocsma (1) üllőiútikönyvtár (1) utazás (12) Utazni jó! (6) váradi hédi (1) varsó (1) vasárnap reggel (1) vedd (2) vedd meg (3) végtelen utazás (1) velemér (1) veres pálné utca (1) vers (3) versek (3) vesr (1) VIII. Edward (1) világháború (1) vilnius (1) vizilabda (1) wekerle (1) zebegény (1) zelk zoltán (1) zila kávéház (1) zsámbék (1) zsiga kutya (1) zsuguli (1) Címkefelhő

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása