Lebloggoltam

Ami "meg van írva...", azt én megírom...

Irány Óperencia! - részlet Kati történetéből

 

12_1.jpg

 

Arra gondolok, hogy számomra teljesen idegen férfiak ülnek a pilótafülkében és visznek, így akaratlanul is részt vesznek a sorsomban. Itt van például ez a mellettem ülő indonéz házaspár, vagy előttem kettővel a riadt szemű lány. Nyelvkönyvekkel felszerelkezve kopottas kabátját magához szorítva melengeti magát, nem elég a takaró, fél, fázik, vacog. Ő is úton van. Úton, és ez most sok mindent jelent. Egy új útra léptünk, valami új, valami más, valami, amit magunk választottunk ugyan, de legtöbbünknek tele a gatya. Nem mindannyian nyaralni megyünk.

osz_9.jpg

 

A több száz utasból vajon hányan játsszuk azt a különös társasjátékot, amelynek útkeresés a neve? Vajon ki dobott hatost, és kinek kell hármat visszalépnie? Összehúzom magamon a takarót, fázom. Egy bőrönd a repülőgép rakterében és egy húzogatós táska felettem a poggyásztartóban. A táskám a székben mellettem. Ez minden, amit hozok, ebben van mindenem. Az összes többit magam mögött hagytam.


osz_14.jpg

 

**********************

Három hónapja voltam kint és beléptünk a negyedik első hetébe, amikor egyszer csak vágytam rá, hogy lemenjek a helyi kis strandra köveket szedni, nézegetni, homokot taposni, hullámokat nézni. Egyedül szerettem volna ott bóklászni, hiszen erre eddig még nem volt alkalom, mindig, mindenhová ketten mentünk.

Mikor megemlítettem, azt mondta:

– Nem azért vagy velem, hogy egyedül hagyj! Olyan nagy dolog, ha én is megyek?

– Nem, dehogy! – válaszoltam engedelmesen, de magamban azt gondoltam, még a cselédnek is jár szabadnap, nekem miért nem jár egy óra mindössze?

 

17_1.jpg

 

Augusztus volt és piszok rossz idő lett. Folyton esett és a tél itt is megmutatta, mit tud. No persze másképpen, mint otthon. Semmi hóesés, vagy fagyos föld, zúzmara, de kellemetlen esők, nappal is, mindössze plusz néhány fok. Itt a tenger mellett bármennyire is kedvező a hely, mégis ugyanolyan barátságtalan volt, mint máshol. Ronda, esős, otthon talán novemberinek mondható időjárás.

Otthonról özönlöttek a hírek. A lányomék rengeteg beszámolója és a képek csak jöttek, csak jöttek. Nagy augusztusi melegek, érik a dinnye, nagy fürdőzések a Balatonnál, kirándulások Martonvásáron, a kedvenc helyemen, az unokám egyre pimaszabb és fitosabb, a lányom újra gyereket vár, a vejem boldog és széles mosollyal nevet a kamerába. Mi a fene! Nem is hiányzom nekik? Minden a legjobb kerékvágásban halad, senki sem ejt egy könnyet sem miattam, a hiányom miatt, na köszi!

Istenem, én itt és ők ott. Nem vagyok a lányommal, nem látom az unokámat, ahogyan pimaszkodva csúszdázik, vagy fröcsköl a Balatonban.

Anyám immár Piroska mellől, a Velencei-tó partjáról üzengetett és használta a nála mindig is modernebb és talpraesettebb testvére laptopját egy-egy csevegésre.

– Phű, milyen meleg van itt, igazi, jó kis meleg nyár! Piri hozott egy akkora dinnyét, nem tudom, ki eszi meg. Piri, miért hoztál ekkorát?

Láttam, nevetve kérdezi és hallottam, ahogyan évődnek, ki mennyit eszik belőle, és hogyan éli meg majd a következményeit. Ott akartam lenni! Nem itt a csudában, ami most nem a legszebb arcát mutatta, mert éppen hideg volt. Ott akartam lenni, ülni Piri kertjében, a szőlőlugas mellett fürdőruciban, falni akartam egy nagy szelet dinnyét, aztán, ha kipihentem az evést, bringára pattanni, és huss, irány a kissé iszapos strand, és a végén bedobni egy fokhagymás lángost! Ezt akartam. Hallgatni a strandról kiáramló zenét, és nem itt ülni az amúgy kellemes, de most rémesen taszító csendet. Ráadásul, mert nálunk épp este volt, a régi kis hülye műsoraimat akartam! A semmi kis sorozataimat, a nőcis filmjeimet, a kvízműsoraimat.

 

10_1.jpg

 

**********************

Lesétáltam az Operaház mellett húzódó betonsétányra, ahol fehér, széles kőpadok álltak és gondoltam, üldögélek egy kicsit. Szemben a világ egyik legszebb panorámája: a Harbour bridge, az óceánjáró, a tenger, mi kell ennél szebb?

Mellettem egy üres padra hirtelen ledobta magát egy pacák, mindezt olyan hirtelen, hogy csattant a feneke a kőpadon. Nyugtalannak, kimondottan idegesnek tűnt. Ez az én pechem – gondoltam. – Idejövök egy kis nyugira, és egy ideges pasas csattan le a mellettem lévő padra. Miért nem egy édes kisbabát tologató nő, vagy egy bájos szerelmespár, vagy egy örökké mosolygó japán turistapár? A pasi rágyújtott, idegesen pöfékelt és felém sandított. Honnan tudom? Mert én meg felé sandítottam. Vártam, hátha feláll, és elmegy a fenébe. Szinte árasztotta magából az idegességet.

Magas, jóképű férfi volt, állán kis gödörrel, ezt kedveltem mindig. A férfit, az állán kis gödörrel.

 

Itt vásárolhatod meg az e-könyvet a DIBOOK oldalán:

Itt vásárolhatod meg az e-könyvet a Bookandwalk oldalán:

Nyomtatott formában megvásárolható a szerzőnél, azaz nálam.  Írj a hekovacs17@gmail.com email címre, vagy keress a Facebookon.

https://www.facebook.com/kovacs.hedi.7

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lebloggoltam-hedisegek.blog.hu/api/trackback/id/tr3917965140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Lebloggoltam

Szeretek írni. Mások festenek, zenélnek, táncolnak, énekelnek, ki miben keresi a kifejezésmódját. Az enyém ez itt! Néha romtalanítok, keresem a régi dolgokban rejlő összefüggéseket, néha új eseményeket igyekszem megérteni. Történetek, művészek élettörténetei, írások erről-arról, bármi, amiről azt gondolom, másokat is szórakoztat. Hogy jól gondolom-e? Majd kiderül! Megjelent könyveimről is itt lehet olvasni, sőt beleolvasni, vagy belehallgatni. Menüpontokba rendeztem. Olyan, akár egy nagy ház, szobákkal. Nyiss be egy ajtón, lépj be! Hozzak teát?     https://www.facebook.com/lebloggoltam/

Címkék

1956 (2) 1956 forradalom (1) ady (1) ajándék (1) álom (1) amatőr színtársulat (1) Amerika (3) amerikai (2) anya (2) anyáknapja (1) anyaság (1) árpádkor (1) árvíz (2) ausztrál (21) ausztrálfeleségféleség (1) ausztrália (26) ausztrál feleség-féleség (1) aztán lehet sydney (4) baba (1) babits mihály (1) balatinszemes (1) balaton (1) baltikum (1) barátnő (1) barátság (1) barbara streisand (2) barbra streisand (2) beach (1) bergmann (1) Besztercebánya (1) bevándorló 1956 (1) bézs (1) bézsrádió (1) bicikli (1) boldogság (1) boldogság hormon (1) bringa (1) bringázás (1) budakalász (5) cafécrema (1) cikk (1) cipő (2) cipővásárlás (2) copacabana (1) család (1) csinszka (1) csoki (1) csoki evés (1) datolyaszilva (1) dédi (1) dédike (1) dior (1) disszidál (1) divat (2) duna (5) dunaiárvíz (1) dunakalász (1) dunapart (4) duna part (2) e-book (5) ebihal (1) édesség (1) éghajlat (1) egypercesek (1) életrajz (1) elliott gould (1) elmúlás (1) előadás (1) emlék (1) énekesnő (1) eörsi istván (1) erszény (1) észtország (1) evés (1) ezadivat (1) fabulon (1) fehér klára (1) féltékenység (1) ferencváros (1) festészet (1) festmény (1) film (4) filmszínész (1) filmszínésznő (1) fiuemei úti temető (1) fiumei úti pantheon (1) fiumei úti temető (1) foci (1) football (1) forradalom (1) forróság (1) fradi (1) fred astair (1) funny girl (1) gábor miklós (1) gettó (1) gödöllő (1) gödöllői kastély (1) gombóc artúr (1) gyerekkor (2) gyermek (1) halasy olivér (1) hatvanas évek (2) házasság (1) hetvenes évek (3) hóeke (1) Hollywood (3) huszti (1) huszti péter (1) irányóperencia (3) irány óperencia (7) író (3) írónő (1) Jackie (1) Jacqueline Bouvier (1) ják (1) józsef attila (1) judik etel (1) kamaszkor (1) kapcsolatok (8) karinthy (2) karinthy Ferenc (2) karinthy gábor (1) karinty frigyes (1) katibaba (1) Kennedy (1) kerékpározás (1) khaki (1) kiállítás (1) királyfi (1) királyfijenő (1) kirándulás (1) kispest (2) klímaváltozás (1) klubrádió (1) költészet (4) költő (5) kondorfa (1) könyv (26) könyvbemutató (8) könyveim (6) könyvek (10) könyvtár (2) körmend (1) korzáti erzsébet (1) kovács hédi (9) köynv (1) kunzsuzsa (1) kutya (1) lapos sarkú cipő (1) latinovits (1) leányfalu (1) lengyel (1) lengyel ország (1) lettek (1) lettország (1) lightning ridge (1) lili palmer (1) litvánis (1) liuppa (1) liv ullmann (1) liv ulmann (1) lupa (7) luppa (5) magas sarkú cipő (1) magyarföld (1) magyar élet (9) Marilyn Monroe (1) médi (1) Média (10) média (3) média és könyvbemutatók (2) Megjelent írások (12) meleg (1) mensáros (1) menyét (1) mikes klára (1) mikes lajos (1) mindeféle (14) Mindenféle (51) mindenféle (39) Monroe (1) Mrs. Simpson (1) műsor (1) nagymama (1) nagy lajos (1) nézz bele (3) (5) nőilélek (1) női történetek (9) nők (6) nosztalgia (1) nyár (4) nyugat (2) óceán (1) október23 (1) Olvastad (12) Olvastad? (1) olvastad? (4) omar sharif (1) Onassis (1) onlinerádió (1) opál (1) opálbányász (1) Örkény (1) őrség (5) osztálytárs (1) öszterreicher (1) palmbeach (1) piros ildikó (1) piskóta tallér (1) ponds (1) puskás (1) rádió (1) rádióműsor (1) rátóti zoltán (1) redford (2) regény (1) régiemlék (1) rendező (1) rex harrison (1) riga (1) robert redford (2) ruttkai éva (1) sebestyén márta (1) (1) sielés (1) springer (1) streisand (2) svéd (1) sydney (2) Szabó Lőrinc (1) szabó lőrinc (1) szemes (1) szerelem (20) szeretet (1) színész (5) színésznő (8) színház (5) szőnyi ház (1) szőnyi zsuzsa (1) sztepp (1) tallin (1) tánc (1) táncos (1) társ (1) társulat (1) téli balaton (1) templom (1) tenger (1) torna (1) török utcai könyvtár (1) trabant (1) triznya kocsma (1) üllőiútikönyvtár (1) utazás (12) Utazni jó! (6) váradi hédi (1) varsó (1) vasárnap reggel (1) vedd (2) vedd meg (3) végtelen utazás (1) velemér (1) veres pálné utca (1) vers (3) versek (3) vesr (1) VIII. Edward (1) világháború (1) vilnius (1) vizilabda (1) wekerle (1) zebegény (1) zelk zoltán (1) zila kávéház (1) zsámbék (1) zsiga kutya (1) zsuguli (1) Címkefelhő

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása